Politik for refundering og returnerede varer
Retur og reklamation:
1. FORTRYDELSESRET
Bemærk – fortrydelsesret er ikke gældende ved erhvervskøb.
1.1. 14 dages fortrydelsesret
Du har i forbrugerkøb altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.saebeboblen.dk.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives skriftligt til vores mail: kontakt@saebeboblen.dk
Din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare, til den dag den sendes eller leveres retur.
Vi skal venligst bede om, at varen sendes retur senest 14 dage, efter meddelelse om, købet fortrydes.
1.2. Ombytning
Vi tilbyder udover den lovpligtige fortrydelsesret også 365 dages ombytning på uåbnede produkter, hvor emballagen dermed ikke er brudt, købt som forbrugerkøb (af privat person), dvs. hvis produktet har en forsegling, må denne ikke være brudt, og hvis produktet har en udløbsdato, må denne ikke være overskredet.
1.3. Om fortrydelsesfristen
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
1.4. Fortrydelsesretten frafalder desuden hvis…
Såfremt forseglingen/emballagen brydes, frafalder fortrydelsesretten grundet hygiejnemæssige årsager. Du kan derfor ikke bryde forseglingen på vores kasse produktet kommer i og gøre brug af returretten efterfølgende, da et hygiejneprodukt ikke kan sælges igen.
2. Returforsendelse
2.1. Returomkostninger
Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv stå for omkostningerne for at levere varen retur, fx returfragten. Hvis du har købt flere varer på én ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
2.2. Bemærk, du er ansvarlig for varens levering samt forsvarlig indpakning.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten, såsom hvis pakken beskadiges eller ødelægges under transporten.
2.3. Vigtigt: Send det korrekt
Alt returnering anbefaler vi sker som pakkepost med track and trace. Det er afsenders ansvar at sørge for, at pakken når frem. Returforsendelser må ikke ske med fx DAO, da DAO ikke leverer til erhverv. Det er op til dig at ajourføre dig med det fragtselskab, der bruges, at det kan levere pakken med omdeling til erhverv med tracking nummer.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varen. Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
2.4. Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi. Værdiforringelse vurderes, hvis varen kommer retur i en brugt og forværret stand, således den ikke kan gensælges som ny. Dette fastsættes af www.saebeboblen.dk.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varen.
3. Reklamation
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os, inden du sender varen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Jf. Købeloven har vi tre gange til at udbedre fejlen. Sender vi produktet til undersøgelse/reparation, og der ikke findes fejl, vil du blive opkrævet pågældende pris for undersøgelsen/reparationen.
3.1. Reklamer i god tid
Du skal reklamere i ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
3.2. Vigtigt!
Skade på produktet, som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent. Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, ellers kan sagens behandlingstid blive forlænget.
4.1 Varen sendes til:
Sæbeboblen
Restrup Kærvej 80, 9240 Nibe
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.